Servicii
Contabilitate financiară
consiliere in intocmirea documentelor contabile primare
preluarea documentelor primare
inregistrarea documentelor primare pe articole contabile
intocmirea balantei lunare de verificare
intocmirea jurnalelor de TVA, registrului jurnal, registrului inventar, cartea mare
intocmirea/depunerea declaratiilor fiscale lunare, trimestriale, anuale
intocmirea/depunerea situatiei financiare semestriale
intocmirea/certificarea/depunerea bilantului contabil
consultanta privind legislatia financiar-contabila, strict legata de obiectul de activitate
asistare si reprezentare in fata controalelor fiscale
reglarea/urmarirea fisei pe platitor
obtinerea de certificate de atestare fiscala
informarea lunara a conducerii societatii, despre rezultatele financiar-contabile
refacerea evidentei contabile
intocmirea de rapoarte tip solicitate suplimentar de conducerea societatii
Contabilitatea primară
Contabilitatea registrului de casa
Contabilitatea notelor de intrare-receptie (nir-uri)
Intocmirea deconturilor de cheltuieli;
Intocmirea facturilor care trebuie emise de catre client (facturare)
Intocmirea de dispozitii de plata/incasare catre casierie
Completarea de chitante, cecuri, ordine de plata, foi de varsamant
Intocmirea de state de plata, pontaje
Completarea registrului de evidenta a salariatilor etc.
Serviciul de contabilitate primara poate presupune delegarea unuia dintre salariatii nostrii la sediul dumneavoastra si se tarifeaza suplimentar.
Contabilitare de gestiune
Evidenta global-valorica, cantitativ-valorica, dupa caz, si intocmirea balantei analitice a stocurilor
Elaborarea balantei de verificare si a balantelor analitice
Intocmirea jurnalelor contabile prevazute de lege: Registrul Jurnal, Registrul Inventar, Registrul Cartea Mare
Evidenta analitica si sintetica clienti, furnizori
Evidenta mijloace fixe, calculul amortizarii
Consultanță fiscală și financiară
Consultanta fiscala acopera toate aspectele importante pentru o buna desfasurare a activitatii unei firme. Dintre cele mai importante aspecte sunt urmatoarele:
Intocmirea contestatiilor de orice fel (impotriva proceselor verbale de control, etc.)
Consultanta privind reglementarile valutare, operatiunile de import export, cod vamal, evitarea dublei impuneri, tranzactii internationale
Identificarea tuturor taxelor si contributiilor aplicabile firmei dvs.
Asistenta in indeplinirea obligatiilor fiscale
Analiza impozitelor, consultanta in probleme de TVA, impozit pe profit sau venit, impozite directe si indirecte, impozite pe salarii, asigurari sociale etc
Analiza si solutionarea problemelor specifice legate de armonizarea cu legislatia UE
Analiza si solutionarea problemelor de repatriere a profitului, solutii fiscale de maximizare a investitiilor
Planificare in domeniul taxelor.
Categorii de impozite pentru care oferim consultanta fiscala:
Impozitul pe profit (reguli generale, cote de impozitare, calculul profitului impozabil, plata impozitului, termen de plata, declaratia de impozit pe profit)
Impozitul pe venit: sfera de cuprindere a impozitului pe venit, categorii de venituri supuse impozitului pe venit, impozitul pe dividende (cote, termen de plata, declarare), definirea veniturilor din salarii, determinarea lunara a impozitului pe venitul din salarii,termen de plata a impozitului, regularizarea anuala a impozitului pe venit,fise fiscale, declaratia de venit global si declaratii speciale
Impozitul pe veniturile obtinute in Romania de nerezidenti: sfera de cuprindere, venituri impozabile obtinute in Romania, retinerea impozitului datorat de nerezidenti, scutiri, declaratii
Impozite si taxe locale: reguli generale, calculul impozitelor, termene de plata, declaratii), impozitul pe cladiri si teren, taxa asupra mijloacelor de transport, alte impozite si taxe locale
Taxa pe valoarea adaugata:sfera de aplicare, persoane impozabile, operatiuni impozabile, faptul generator, exigibilitate, teritorialitate, baze de impozitare si cote de impozitare, determinare, regularizare si rambursare, facturi fiscale, termen de plata, decontul de TVA.
Expertize contabile
Serviciile noastre de expertiza contabila si certificare bilant cuprind:
• Evidentierea neregularitatilor existente in activitatile economice ale unui agent economic, cauzele generatoare ale acestor neregularitati precum si prezentarea unei serii de posibilitati de solutionare a inadvertentelor constatate.
• Controlul registrelor, conturilor si actelor justificative ale unei societati interpretarea datelor de evidenta si formularea opiniilor cu privire la problemele identificate pe baza legislatiei in vigoare.
• Analiza conformitatii faptelor economice cu documentele aferente, precum si cauzele care au generat abaterile de la actele normative in vigoare
Tipuri de expertize efectuate la solicitarea clientilor sau altor institutii:
Expertiza contabila judiciara;
Expertiza contabila amiabila;
Evaluarea patrimoniului societatii;
Activitate de cenzorat;
Consolidarea balantelor de verificare pentru grupuri de societãti si transpunerea lor în bilant;
Raportare semestriala;
Situatie financiara anuala simplificata;
Verificarea si certificarea bilantului contabil.
Audit financiar și audit intern
Audit Financiar:
Audit contractual sau statutar(conform standardelor internationale de audit IAS)
Retratarea situatiilor financiare conform IAS si IFRS
Revizuirea situatiilor financiare (due diligence)
Domeniile de audit acoperite:
audit al situaţiilor financiare
audit intern
consolidarea conturilor
auditul conturilor consolidate
auditul operatiunilor financiare (fuziuni, tranzacţii, grant-uri)
auditul entităţilor aflate sub incidenţa Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare
Audit intern:
Misiuni de asigurare si consultanta in audit intern
Servicii de audit intern externalizat
Asistenta pentru intocmirea si implementarea procedurilor de audit intern
Revizuirea eficientei controlului intern implementat de catre client
Consultanță juridică
Inmatriculare societati comerciale
Inregistrare si radiere sucursale, filiale, puncte de lucru
Aporturi de capital social (aport in numerar sau aport in natura)
Intocmire contracte individuale si colective de munca
Divizare companii
Fuziune si achizitii companii
Dizolvare si lichidare companii
Modificari ale obiectului de activitate (adaugare, reducere, codificare)
Cesiune (vanzare) de parti sociale;
Transformare juridica (SA, SRL etc.)
Suspendare temporara a activitatii companiilor
Excludere si retragere asociati
Numiri, revocari si schimbari de administratori
Numire, modificare/schimbare comisie cenzori
Prelungire sau reducere durata de functionare companii
Majorare sau reducere de capital social
Reevaluare de capital social
Inregistrarea sau modificarea de embleme si marci
Schimbare de denumire societati comerciale
Schimbarea sediului social al societatilor comerciale in alte judete
Preluari de firme
Documentatie notificare ANSPDCP
Regulament de ordine interioara (ROI)
Regulament de organizare si functionare (ROF)
Organigrama
Restructurare de capital
Servicii de resurse umane
Intocmirea contractelor individuale de munca
Intocmirea actelor aditionale la contractele individuale de munca
Intocmirea registrului general de evidenta a salariatilor
Intocmirea adeverintelor de salariu
Intocmirea notelor de lichidare pentru personalul beneficiarului
Intocmirea, depunerea si urmarirea dosarelor de personal
Consultanta privind salarizarea
Completarea cartilor de munca
Depunerea cartilor de munca la ITM
Completarea actelor aditionale cu modificare salarii, functie, norma de lucru sau durata de munca
Intocmirea documentelor pentru obtinerea repartitiilor de la AJOFM
Lista privind posturilor vacante obtinuta de la AJOFM
Depunere repartitii la ITM.
Salarizare
Intocmirea statelor de plata
Intocmirea dosarelor de pensionare
Depunerea declaratiilor rectificative
Calculul concediilor si evidenta medicalelor
Calculul si evidenta concediilor de maternitate
Calculul si evidenta concediilor de odihna
Intocmirea adeverintelor pentru salariati
Intocmirea fisierelor pentru banci - plata pe card
Plata salariilor pe card
Calculul impozitelor pe salarii
Calculul contributiilor de asigurari sociale de stat, asigurari sociale de sanatate, contributiei pentru accidente de munca si boli profesionale, asigurari pentru somaj
Prețuri de transfer
Preţurile de transfer reprezintă una dintre modalităţile cele mai simple de mutare a profitului unei corporaţii multinaţionale dintr-un regim fiscal dur într-unul mai prietenos. Pe de o parte este o problemă mare pentru statul din care pleacă profitul deoarece pierde bani la buget prin dispariţia impozitului, iar pe de altă parte este o problemă pentru companiile corecte, care se văd astfel concurate în mod oneros. Şi care vor să evite şi dubla impunere.
Planificarea: dezvoltarea unor politici de preţuri de transfer justificabile din punct de vedere economic şi implementarea unor strategii fiscale orientate spre viitor, cu beneficii fiscale de lungă durată
Implementarea: dezvoltarea şi implementarea eficientă a unor politici, proceduri, controale şi sisteme pentru setarea, supervizarea şi testarea tranzacţiilor intra-grup
Respectarea prevederilor legislative şi documentarea: gestionarea riscului în contextul unei legislaţii extinse privind preţurilor de transfer, a cerinţelor de documentare stricte, a practicilor de audit sofisticate şi a penalităţilor semnificative în cazul nerespectării legislaţiei în vigoare
Controverse: soluţionarea disputelor privind preţurilor de transfer prin intermediul APA, negocieri cu autorităţile competente, suport în arbitraj şi litigii
Mediere conflicte
Medierea este o forma alternativa de rezolvare a disputelor intre doua sau mai multe parti ce doresc sa ajunga la o intelegere, cu ajutorul unei terte persoane, specializate in calitate de mediator.
Prin Mediere poti evita durata si costurile unui proces la diversele instante de judecata (Tribunal, Judecatorie, Curtea de Apel etc.)
De asemenea eviti pierderea timpului stind pe coridoarele acestor institutii.
Disputele pot implica (din punct de vedere al partilor) state, organizatii, comunitatii, indivizii. Articolul 1 alin. 1 si 2 din Legea 192/2006 reglementeaza medierea astfel: “Medierea reprezinta o modalitate facultativa de solutionare a conflictelor pe cale amiabila, cu ajutorul unei terte persoane specializate în calitate de mediator, în conditii de neutralitate, impartialitate si confidentialitate. Medierea se bazează pe încrederea pe care părtile o acordă mediatorului, ca persoană aptă să faciliteze negocierile dintre ele si să le sprijine pentru solutionarea conflictului, prin obtinerea unei solutii reciproc convenabile, eficiente si durabile.”
Mediatorii utilizeaza tehnici specifice pentru a imbunatati dialogul dintre partile implicate ajutand la atingerea unei conventii (cu efecte concrete) in problema pusa in discutie. Fireste, mediatorul trebuie sa fie impartial, iar discutiile sa fie pastrate de catre acesta in conditii de confidentialitate.
Partile implicate pot folosi mediatori in probleme comerciale, legale, diplomatice, de comunitate sau neintelegeri de la locul de munca sau familiale.
Mediere versus proces
Partile pot apela la mediere oricand doresc sa incerce acest mod de solutionare pe cale amiabila. Este mai eficient si cu rata mai mare de succes procesul de mediere al disputei inainte de apelarea la instanta judecatoreasca. Procesul de mediere poate avea loc si in cazul in care partile s-au adresat deja instantei de judecata. In acest caz, procesul de mediere poate avea loc din initiativa partilor ori la recomandarea instantei, acceptata de parti. Procesul aflat pe rolul instantei se suspenda la cererea partilor pana la finalizarea medierii, dar nu mai mult de 3 luni, in cauzele penale. Medierea poate fi un proces mai putin intimidant spre deosebire de o instanta judecatoreasca. Din moment ce nu exista reguli stricte de procedura, aceasta flexibilitate le permite persoanelor implicate sa-si gaseasca cea mai buna cale spre un acord.
Avantaje ale procesului de mediere:
disputele se rezolva mai repede prin mediere
costurile sunt mai mici la mediere
solutia este decisa de catre parti la mediere
procesul de mediere permite gasirea unor solutii si remedii creative adaptate la nevoile si resursele partilor in disputa
procesul de mediere implica un stres mai mic
procesul de mediere imbunatateste sau pastreaza relatiile
procesul de mediere asigura confidentialitate
modul de lucru este flexibil la mediere
discutiile au loc intr-un cadru informal prin mediere